מחקר: שימפנזים צורכים אלכוהול מפירות מותססים

מחקר חדש מגלה ששימפנזים באפריקה צורכים פירות מותססים באופן טבעי המכילים אלכוהול. החוקרים מצביעים על כך שהממצאים תומכים בהשערת 'הקוף השיכור', הטוענת כי החיבה האנושית לאלכוהול מקורה באבותינו.
המחקר, שפורסם בכתב העת Science Advances, בחן שתי אוכלוסיות שימפנזים באוגנדה ובחוף השנהב. הפירות שהם צרכו הכילו בממוצע 0.26% אלכוהול לפי משקל. החוקרים מעריכים שצריכת האלכוהול היומית של שימפנזים שווה בערך לשתי 'משקאות' ביום לאדם.
החוקרים לא הבחינו בסימני שכרות בקרב שימפנזים, מכיוון שהם צורכים את הפירות בהדרגה. המחקר מצביע על כך שהיכולת לחילוף חומרים של אתנול התפתחה לפני שקווי האבולוציה של בני האדם והשימפנזים נפרדו.