ביצים ובריאות הלב: תובנות מחקר חדשות

מחקר מדעי חדש מעריך מחדש את הקשר בין צריכת ביצים לבריאות לב וכלי דם. בעוד שבעבר נחשבו ביצים למזיקות בגלל הכולסטרול, סקירה חדשה ב- Journal of Poultry Science מצביעה על כך שצריכה מתונה אינה מגדילה את הסיכון למחלות לב וכלי דם עבור רוב האנשים.
המחקר אסף נתונים מניסויים קליניים וניתוחי אוכלוסייה מ-142 מדינות. דוגמה מעניינת היא יפן, שבה צריכת הביצים גבוהה, אך שיעורי מחלות לב וכלי דם נמוכים. זה מדגיש כי בריאות לב וכלי דם מושפעת מגורמים רבים, לא רק ממזון אחד.
מחקרים מראים כי צריכת ביצים מוגברת מובילה לעליות קטנות בכולסטרול הכללי וב-LDL ("רע"), אך גם מגדילה את ה-HDL ("טוב"), וכתוצאה מכך יחס ה-LDL/HDL נשאר יציב. בנוסף, החלמון מכיל קרוטנואידים נוגדי חמצון המגנים על ה-LDL מפני חמצון.
מחקר של חולים יפנים שעברו אנגיוגרפיה כלילית לא מצא קשר משמעותי בין צריכת ביצים למחלת עורקים כליליים. במקרים מסוימים, צריכת 3-4 ביצים בשבוע הייתה קשורה להסתברות נמוכה יותר למחלה רב-כלית.
מקור: Vita